Days
Hours
Minutes
Seconds

Jom Sertai Kempen Wakaf Untuk Mak Ayah

Jom Sertai Kempen Wakaf Untuk Mak Ayah

Jom Sertai Kempen Wakaf Untuk Mak Ayah

2000 Ekor Ayam Segar Untuk 2000 Keluarga

Alhamdulillah! Murtadha Dakwah Centre (MADAD) sudah mencapai target untuk projek 2000 ekor ayam kepada 20,000 ahli keluarga yang memerlukan.

Untuk kali ini, bantuan keperluan asas telah pun sampai di kawasan Kampung Batu 3 di Gurun sebanyak 12 pek bantuan dan 10 ekor ayam segar. Untuk kawasan ini Madad dibantu oleh Ustaz Ahmad Ismail yang merupakan Wakil Kawasan Pas.

Seterusnya, bantuan 10 pek bantuan dan 15 ekor ayam segar diedarkan di sekitar

  • Sik
  • Taman Emas Suria
  • Taman Delima
  • Sungai Layar

Manakala di Kampung Pokok Asam pula sebanyak 25 pek bantuan dan 35 ekor ayam segar yang dibantu oleh Ust Hafiz Sharir dan pasukan.

Di kawasan Taman Sinar Mentari, bantuan yang diberikan adalah sebanyak 30 ekor ayam segar dan 12 pek bantuan keperluan. Madad diwakilkan oleh Abg Leman yang merupakan Ketua Rukun Tetangga Kawasan tersebut

Bantuan terakhir untuk kali ini adalah sebanyak 10 ekor ayam segar yang diwakilkan kepada Cikgu Rusli dan Pakcik Junaidi yang merupakan wakil PAS kawasan Sg jagung dan Kampung Teluk.

Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam usaha bantuan kali ini. Semoga kita semua terus istiqamah, InShaAllah.

Share:

Facebook
WhatsApp
Twitter
Telegram

Related Posts

Tanyalah Ustaz – Didiklah Anak Mengikut Zaman

Alhamdulillah, hari ini berlangsung siaran langsung Tanyalah Ustaz 2024 dalam topik Didik Anak Mengikut Zaman. Bersama moderator Da’i Azrin dan panelis Ustaz Mohammad Yaakub Yusra dan tetamu undangan Nureddy Nursal (Pemilik Pasukan Homebois) “…Kenapa anak-anak menjadi lebih degil dan memberontak, walaupun sudah dinasihat?” Jom ikuti ulasan lanjut dalam sesi penuh bersama panel-panel jemputan :

Forum Dhuha – Jauhi Skim Cepat Kaya

Alhamdulillah, topik kesedaran yang menarik hari ini, Jauhi Skim Cepat Kaya!. Lagi menarik adalah sesi hari ini dikongsi sendiri oleh Datuk Haji Mohd Asri, Mentor Pelaburan patuh syariah Malaysia, bersama-sama Ustaz Haslim Baharim. “…sedih, hanya 4% sahaja bumiputera di Malaysia yang terlibat dalam dunia saham sebenar, tetapi ramai bumiputera yang ‘terkena’ jerat scammer” Jom kita

Forum Jumaat – Ramadan Soleh, Syawal Terlondeh

Alhamdulillah, forum Malam Jumaat hari ini bertajuk  Ramadhan Soleh Syawal Terlondeh, dimeriahkan bersama-sama Ustaz Yaakub Yusra & panel jemputan Datuk Haji Mohd Asri, Ustaz Haslin Baharim & Ustaz Abdullah Khairi. “…Celakalah, Ramadan datang, Ramadan pergi. Tetapi tak diampunkan dosa” MashaAllah, selalu kita dengar, tapi pasti akan terkesan di hati setiap kali peringatan ini diberi. Jom

Kuliah Dhuha – Nuzul Al-Quran 1445H

Alhamdulillah, kami berbesar hati dan bersyukur atas kehadiran Ustaz Moqti Ahmad, untuk sesi Kuliah Dhuha di Madad. Tajuk yang dibincangkan juga lebih menyedarkan kita tentang keagungan Al-Quran. “…ada pendapat ulama menyatakan, Malam Lailatul Qadar adalah malam Nuzul AL-Quran? “ Jom kita dengarkan sesi penuh bersama Ustaz Moqti Ahmad :

PERCUMA

(PERCUMA) 42 Koleksi E-Book Percuma Khas Untuk Anda!

EBOOK PERCUMA ini akan mendedahkan pelbagai tips dan amalan yang boleh diamalkan bersama orang tersayang. Salinan buku dengan harga pasaran RM150 ini diberikan secara percuma namun terhad.